Nowe możliwości sprzedażowe, jakie wprowadza w ostatnich latach Internet, są z pewnością zmorą dla licznych potężnych marek, które doskonale zmonopolizowały dla siebie rynek w ostatnich dekadach i kompletnie nie czują się dobrze w nowej formule. Przykładem biznesu, który wyjątkowo mocno kuleje i nie jest w stanie przyciągnąć do siebie wielu młodych klientów, jest branża turystyczna a w szczególności biura podróży, czy też innej maści pośrednicy sprzedający turystom bilety lotnicze i noclegi w teoretycznie najpiękniejszych rejonach świata. W przeszłości mało kto wyobrażał sobie w ogóle podróż za granicę bez wcześniejszej wizyty u agenta podróży, gdyż to tam można było za jednym zamachem dopełnić wszystkich formalności i później nie przejmować się niczym więcej – ubezpieczenia podróżne, szczepionki i niezbędne badania a w ostateczności także naturalnie noclegi w hotelach oraz bilety lotnicze, wszystko to spoczywało na głowie biur podróży. Klienci nowocześni wiedzą natomiast doskonale, że wszystko to, co w imieniu klienta robi dzisiaj jego agent, można zrobić samodzielnie z wykorzystaniem kilku bardzo podstawowych stron internetowych. Rezerwacja noclegu w dowolnie wybranym hotelu na całym świecie zajmuje dzisiaj kilka chwil, tak samo jak wybranie i zapłacenie za bilet lotniczy we wskazane miejsce.
Leave a Reply