W nowoczesnej rzeczywistości klienci nauczyli się doskonale wykorzystywać Internet do swoich codziennych potrzeb, ale przede wszystkim zwiększyli swoje szanse w handlu. Przed wydaniem pieniędzy na samochód, wycieczkę zagraniczną czy inny kosztowny towar, można dzisiaj oprzeć się na opiniach innych konsumentów, którzy mieli już okazję zapłacić za towar czy usługę i dzielą się przeżyciami w sieci. W przemyśle turystycznym zmieniło to bardzo wiele, albowiem do tej pory turyści skazani byli na wiarę w to, co prezentowały katalogi i mówił do tego agent. A ponieważ biurom podróży w pewnym momencie zaczęło bardzo zależeć na wynikach, zaczęto używać wszelkich dostępnych metod sprzedaży. W takich warunkach coraz częściej turyści mieli wrażenie, że wycieczka na której się ostatecznie znaleźli czy pokój, w którym mają nocować, nie pokrywają się z obietnicami złożonymi przez pośrednika. Nie tylko z tego względu, ludzie zaczęli szukać w Internecie opinii o danych hotelach albo najciekawszych restauracjach w konkretnym kurorcie. Nie ma skuteczniejszej informacji na temat realnych warunków postępowania z hotelowymi klientami niż przeczytanie opinii osób, które już się z niego zdążyły wymeldować. Internet stał się więc dominującym medium w poszukiwaniu turystycznych wskazówek a jednocześnie pomaga w szukaniu najniższych cen.
Leave a Reply