Praktycznie wszystkie współczesne firmy turystyczne mają mniejsze lub większe problemy z utrzymaniem sprzedaży, do jakiej przyzwyczajono inwestorów w okresie największych wzrostów gospodarczych. Turystyka rozwijała się na koniec dwudziestego wieku w ekspresowym tempie, dzięki czemu w kolejnych regionach świata pojawiał się kapitał na niezbędne inwestycje infrastrukturalne czy chociażby luksusowe hotele. Dzisiaj wiele potężnych gospodarek może pochwalić się tak dużymi obrotami głównie dzięki temu, że przez wiele lat należały do ścisłej czołówki najchętniej wybieranych turystycznych celów podróży. Nie wszystkie jednak są uznawanymi do dzisiaj miejscówkami – spora część turystów na rynku to dzisiaj ludzie bardzo młodzi a więc również chętnie wymykający się standardom, szukający nowej drogi dla siebie. Droga ta przejawia się chociażby w stylu podróżowania – coraz ważniejsze jest samodzielne organizowanie wszystkich elementów swojej podróży, od wybrania miejsc na nocleg, przez zarezerwowanie biletów lotniczych, na wybieraniu restauracji na miejscu. Dzięki temu wypad za granicę jest zdecydowanie pełniejszy a turysta wraca do domu z jeszcze lepszym stanem wiedzy o rzeczywistości w danym miejscu. Nic nie poucza tak mocno jak przekonanie się na własnej skórze, jak wyglądają wszystkie zakątki konkretnego miasta.
Leave a Reply