Zwiększanie sprzedaży przez sieć

Wiele firm związanych z sektorem turystycznym ma w ostatnich latach niemałe problemy z wyjściem z długów. Niektóre poważane marki kompletnie zniknęły z rynku i to niekiedy w wielkiej hańbie, opuszczając swoich klientów będących aktualnie poza granicami. W ten sposób sporo straciły wszystkie stacjonarne punkty biur podróży, a agenci pośredniczący w sprzedaży biletów lotniczych i miejsc noclegowych w hotelach na egzotycznych planetach, stracili swoje bardzo poważne prowizje. Dzisiaj kwitnie więc sprzedaż online, która wielu młodym firmom daje niesamowite możliwości podbicia rynku bez konieczności zakładania setek punktów handlowych. Coraz częściej bowiem turyści szukają informacji na temat konkretnego hotelu i warunków noclegu w nim, czy realnego stanu plaży w danym kurorcie, właśnie w Internecie. Nie brakuje for, na których szczęśliwi oraz bardzo zniesmaczeni turyści opisują swoje przeżycia z danego hotelu czy współpracy z konkretnym przewoźnikiem. Po lekturze kilkuset ocen i komentarzy można w mgnieniu oka oddzielić dobre hotele od tych wyjątkowo nieatrakcyjnych czy oferty prawdziwe od naciąganych. A to sprawia, że ludzie o wiele chętniej wybierają strony niezwiązane z żadną znaną marką turystyczną. Wygrywają więc konkurencję o Internautów przede wszystkim amatorskie portale, które nie pośredniczą w sprzedaży noclegów a jedynie informują.