Rynek turystyczny

Obecnie rynek turystyczny nie ma się najlepiej, ale to wcale nie oznacza, że nie debiutują na nim nowe przedsiębiorstwa. Chociaż pośredniczenie w sprzedaży noclegów hotelowych czy miejsc w samolotach nie ma się dzisiaj najlepiej, to forma elektronicznego pośrednika zdecydowanie sprawdza się w ostatnich latach coraz lepiej, głównie za sprawą wyeliminowania dodatkowych opłat do minimum. Dzięki wyszukiwarkom i porównywarkom ofert, nawet kompletny amator będzie w stanie stosunkowo szybko znaleźć interesującego go miejsca, razem z opisem najlepszych dostępnych w okolicy noclegów oraz atrakcji turystycznych. Dzięki temu każdy jest w stanie samodzielnie zdobyć te informacje, które jeszcze nie tak dawno temu magicznie posiadali wyłącznie agenci i biura podróży. Także linie lotnicze, idąc tropem największych hoteli, przestały ograniczać swoje akcje rabatowe wyłącznie do biur podróży i umożliwiły bardzo zwyczajnym użytkownikom sieci do przeglądania ofert biletów nawet z półrocznym wyprzedzeniem i rezerwowania ich z bardzo ciekawymi rabatami. Nikt nie wątpi, że turystyka w tej odsłonie zdobywa szczególnie dużą sympatię wśród najmłodszych turystów, dobrze znających język angielskich i lubiących polować w sieci za najlepszymi okazjami cenowymi. W ten sposób same podróże wciąż odbywają się intensywnie, ale nikt już tak intensywnie za nie nie przepłaca.