Potencjał turystyczny sieci

Potencjał turystyczny sieci

Wiele nowoczesnych firm widzi wielki potencjał w Internecie i to tam stara się zbudować swoje zaplecze. Konsumenci klasyczni wciąż są w stanie skutecznie korzystać ze starych form komunikacji ze swoją firmą, chodzić do punktów handlowych czy biur obsługi klienta. Młode pokolenia zdecydowanie bardziej cenią sobie wolny czas i możliwość załatwiania kontaktów handlowych w szybkiej i przyjemnej formie, najlepiej przez Internet. Dlatego wielkie biura podróży, które jakimś cudem przetrwały ostatnie trzęsienia ziemi w sektorze turystycznym, starają się dzisiaj za wszelką cenę stworzyć coś wyjątkowego, portale które będą w stanie zachęcić klientów do kupowania wycieczek z biurami. Jednocześnie nie jest to zadanie szczególnie proste, albowiem klienci racjonalni wiedzą, że lepiej jest za jednym zamachem porównać ze sobą ofertę kilkunastu różnych biur podróży, dzięki czemu natychmiast otrzymuje się zestawienie setek najróżniejszych możliwości noclegu hotelowego czy aktywnego wypoczynku na miejscu. A ponieważ strona należąca do danej marki reklamuje naturalnie tylko własne rozwiązania, takie porównanie na stronie biura podróży jest mało sensowne. Z tego względu zdecydowanie lepiej wypadają te strony dla turystów, które nie wiążą się z żadną znaną globalnie marką i jedynie zbierają informacje handlowe od wszystkich podmiotów na rynku.